Categories
Näringsliv

Flaskvattenkungen säljer kallsup

Han är känd som ”flaskvattenkungen”. Hans ”Nimosa” Swensson blev mångmiljonär och världskändis när han tog patent på att sälja vigvatten på plastflaska i Vatikanen. Idag meddelar norrländska branschtidningen Framtidens affärsekonomiska nyheter att Nimosa snart sjösätter en ny idé. Enligt uppgift kommer Nimosa inom kort förse marknaden med en buteljerad kallsup.
– Det är en idé jag haft länge men först nu har de tekniska lösningarna funnits för att genomföra detta. Det här är lika mycket ett konstprojekt som något jag vill tjäna pengar på. Jag vill säga något viktigt om vår samtid och nå människor ända in i hjärtat, eller in i lungan, skämtar Nimosa.
Det speciellt framtagna vattnet i kallsupsflaskan är konstruerat tillsammans med studenter i Japan enligt en så kallad viktningsmetod som styr vätskan direkt ner i vrångstrupen och framkallar en sorts kallsupseffekt. Det finns enligt Nimosa dock ingen olycksrisk kring produkten som ska ses som ett sorts uppvaknande, ett avbrott i tillvaron.
– Jag vill ruska om min omgivning. Jag vet att jag är ganska ovanlig på det här sättet och jag får på ren svenska ta en hel del s-h-i-t för det. Jag tror att det är priset jag får betala för att ha visioner som är före sin tid, säger Nimosa.
Runt 180 kronor för 33 cl kommer kallsupen att kosta i handeln. Den kommer gå under namnet ”Gulp!!!” och väntas finnas till salu inom ett halvår.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *