Categories
Media

Guldägget 2007 blir musikal 2008

Brittiska musikalhuset Eastend Follies bekräftar idag att förhandlingar pågår med svenska reklambranschen om att sätta upp en musikalversion av Guldäggsgalan nästa år. Eastends konstnärliga ledare Happy Hellmann har haft idén länge och kallar det för en plattform för marknadsanpassad toppunderhållning.
– Allt ska vara sponsrat så vi kommer inte att behöva spara på krutet. Jag vill ha fullt med ägg på scen. Och alla ska ha repliker. Just innan ridån går ner ska det komma en jättetub med kaviar som ringlar rosa glittrig gegga ända ner över de första bänkraderna, samtidigt som en armé av såna där hopfällbara skedar man har på friluftssemestrar rappar publiken över fontanellen.
Inget premiärdatum är ännu satt men kampanjbilden är redan bestämd.
– Den föreställer ett stort kritvitt sjungande ägg som läcker mindre ägg ur en spricka i skalet. Tittar man noga ser man att varje litet ägg också har en spricka, och där läcker det ännu mindre ägg. Det är en metafor för hur idéer föder varandra i branschen, säger Hellmann och fortsätter.
– Det finns en spricka i de ännu mindre äggen också men där läcker det inte ut ägg. Istället rullar det in ägg. Det är lite svårt att se att de här äggen går åt ett annat håll, och jag vet inte riktigt vad det betyder men jag har fått det förklarat så av byrån som gjorde bilden och det är både smart och vackert tycker jag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *