Categories
Näringsliv

Apoteket vårdar sin reklam

Apoteket är det senaste företaget att hoppa på ETC: Extreme Targeting Commercials, en reklamfilosofi där man riktar sig till mycket avgränsade grupper. I Apotekets fall kommer man specifikt söka sig mot afrikanska språkstudenter. Först ut att ETC:as är den gamla trotjänaren Idomin salva.
– Vi delar upp den i två nya salvor och lanserar den till sommaren dels som Ido Amin, och dels som Idiom salva, säger Ruth Wahllöfh-The, marknadschef på Apoteket.

4 replies on “Apoteket vårdar sin reklam”

Jag vill även här veta mer; Idomin Salva (originalet) har för mig länge varit ett mysterium vad gäller namnet på produkten. Idominsalva hade jag nog svalt utan att fundera närmaer på saken, men Idomin Salva… en idomin salva. Vad betyder idomin? Trevligt att se att de nya produkterna har mer genomtänkta namn.

Gordons Trädgård har återkopplat med Wahllöfh-The för ytterligare kommentar. Hon hävdar bestämt att salvan ej ska sväljas. För övrigt hälsar hon att namnet Idomin från början betydde äppeldryck. Ordet var länge härsket men genomgick en avsurningsprocedur och kunde sedan ges ny betydelse. Hon hälsar även att detta är viktigt att veta och bonusinformation (men inte vilket som är vad).

är det någon på redaktion som sett kortfilmen “jag är nyfiken idomin”? jag känner mig nyfiken idomin på att veta mer om den.

Vi ska höra med praktikanten, om vi har någon. Första stopp blir alltså att se över om vi har en praktikant. Det är just nu ganska rörigt på redaktionen med flera högar papper nästan i samma rum.
Det senaste vi hört i frågan är annars att de sista exemplaren av filmen beslagtagits av The Salvation Army.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *